Ahad, 19 Jun 2011

KESIAN LA..... SI KERA



            Hari ini sewaktu balik dari kerja sekitar 5.30 ptg ,waktu melalui lebuhraya gelang patah - pasir gudang semasa dalam perjalanan ,dari jauh aku ternampak polis peronda lebuhraya dan ambulan berada di sebelah kiri jalan ... “Oo...ade kemalangan la”... bisik hatiku.... tapi aku tak nampak ape2 pulak yang menunjukan ade orang kemalangan di situ , seperti orang terbaring di tengah jalan atau ada kereta yang terbalik , hanya kelihatan polis peronda dan ambulan serta beberapa orang terdapat disitu.... bila aku semakin hampir ....... kelihatan seekor kera mati ditengah jalan ... aku jadi hairan dan tergelak sendiri, “ambulan tu datang nak bawak kera tu gi hospital ke.... hehehehehehe..............ah mengarut lah” bisik hatiku....... , apabila aku betul2 sampai di lokasi tersebut ,rupa nya tanggapan ku meleset....... kelihatan di situ ade seorang berbangsa india terbaring di tepi ambulan dengan belumuran darah tetapi masih hidup , melalui maklumat yang ku terima... kemalangan terjadi akibat dari melangar kera yang melintas jalan dan tidak dapat mengawal motor lalu merempuh pengadang di bahu jalan..... hehehehehehe ........... rupa2 nya orang yang kemalangan tu terlindung oleh ambulan , jadi tak nampak....
      Kesimpulan......
kesimpulan yang pertama, adalah berhati2 dijalan raya setiap masa dan kurangkan kelajuan . Kesimpulan yang kedua,jangan buat keputusan melulu sekiranya tidak betul2 jelas serta mengetahui hal yang sebenarnya...

Kesian..... dah jadi aruah..



 Kaki patah...

 Anggota ambulan memberi bantuan..

 Motor mangsa..

Mangsa dibawa ke hospital..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan