Selasa, 19 Julai 2011

TAMU TAK DIUNDANG

      Tengah sedap tidur..... aku terkejut dan terjaga dari tidur bila anakku  mengejutkan ku dan memberitahu bahawa jiran sebelah datang ....nak minta tolong tangkapkan ular waktu itu sekitar 5.00 pagi aku bergegas bangun terus ke rumah jiran ....bila aku sampai, keadaan kelang kabut riuh rendah dibuatnya .  setibanya dirumah jiran, aku meninjau-ninjau ular apakah yang di maksudkan...rasa cemas gak....dikuatiri ular yang masuk kerumah tu ular berbisa .... cari punya cari , suluh punya suluh... baru ternampak ular tu duduk di selah mesin basuh duduk bergulung......aku tak terus bunuh ,tapi mengenalpasti lebih dekat lagi apakah jenis ular itu .... setelah ku amati....itu adalah ular sawa...  ah..... takde hal .... lepas tu baru bedal.... rasa kesian memang ada.... nak buat macam mana.... bahaya tu..




Baru lepas kena hentam....

1 ulasan:

  1. sbb pe bedal dlm rumah,bahaya tu..sbb pasangan nya akan datang untuk meninjau...sepatutnya,, diperambat, baru bedal....

    BalasPadam